woensdag 25 mei 2011

Het is haast niet te geloven!!!



Nog nooit van mijn leven heb ik dit kunnen doen, maar nu is het me dan eindelijk gelukt.
Weten jullie nog dat ik zo een prachtige orchidee van Carina en Bert kreeg afgelopen jaar.
Hij heeft prachtige bloemen gegeven, een waardevol geschenk.
Toen de bloemen vielen was het uit met de pret en dacht ik echt dat hij "het loodje" had gelegd.
Ik zette hem voor mijn slaapkamer raam en verwaarloosde hem door hem geen water te geven.
Vanmorgen tijdens het stoffen viel mij ineens op dat er wel tig knopjes aan zaten!!!!!
Hoe is het mogelijk!!
Meteen mocht hij weer mee naar beneden om voor mijn voorraam te schitteren.
Natuurlijk heb ik Carina meteen op de hoogte gebracht van "dit wonder".
Voor mij dan, want qua orchidee zijn de vingers niet groen genoeg.
Natuurlijk volgt er een foto als de bloemen erin staan.
Nu is het wachten, maar ik ben geduldig.
Weet alleen niet of ik haar nu weer wat voeding en water moet gaan geven???
Hoe moet ik nu verder handelen, heeft iemand raad???
Knuffels Chrissie

8 opmerkingen:

Marianne zei

Volgens mij reageren ze goed op klassieke muziek en lieve woordjes. Goed vertroetelen dus! hahaha. Ik zou het je niet kunnen vertellen Chrissie, want ik heb inktbruine vingers van het distressen in plaats van groene. Over distressinkt kan ik je vanalles vertellen, maar orchideeën???? Nee, helaas. Dus heel veel succes en we wachten geduldig met je mee op de mooie bloemen.

Corina zei

Goed zeg! Over buitenplanten kun je me nog eens wat vragen, maar binnen... nee, daar staan alleen een paar onverslijtbare planten ;-) En natuurlijk boeketjes uit eigen tuin. Lieve groetjes, Corina

Anita zei

Jammer dat ik er ook geen verstand van heb! Ik hoop dat zich nog iemand meldt met groene vingers. Dan wacht ik mee op de foto's van de bloemen. Liefs, Anita

Francien zei

Ik denk dat je hem weer terug moet zetten Chrissie...het blijkt dat je plantje het daar lekker vond...in mijn vorig berichtje op mijn blog heb ik ook mijn opgelapte orchidee laten zien die ik van iemands vuilnisbak gered heb omdat het een kaal steeltje was en het nu prachtig doet met veel bloemetjes...ik had hem ook in de zon gezet en het ging gelijk weer mis...nu heeft het een beetje morgenzon en staat in genoeg licht en heeft af en toe een beetje water op het schoteltje...hij groeit als kool weer... maar de jouwe gaat prachtig worden...even laten zien weer hoor als de blommetjes uit zijn...succes..groetjes Francien.

carine zei

Hey meid,

De raad van Francien is perfect voor de orchidee.
Veel licht, heen direct zonlicht,wekelijks een beetje water op een schoteltje want hij mag niet nat blijven staan en heeeeel veel liefde.

xxxxxx Carine en Bert

Wateringen zei

Hay lieve meis,

Wat is dit een gave post zeg!
Dat deze orchidee weer knoppen heeft...geweldig!
Vindt je lila beertje van de post hieronder ook zo ontzettend gaaf..ohh..ze heeft zo een nieuwe moeder gevonden, die hoed is ook zo leuk.

Meisje heel fijn week-end,
Marijke

Created by Essie zei

Bedankt voor je lieve reaktie en na veel tips kan ik dus gewoon weer reakties geven.

Groetjes en een fijn weekend
Liefs Esther

Anneke zei

prachtig he zijn orchideen.
en wat goed gelukt dat ze weer knoppen heeft.
ook je beertje vind ik zo schattig.
dat heb je weer knap gemaakt.
het hoedje staat super leuk.
fijne week meisje