vrijdag 11 november 2011

De bril

Ik heb nog steeds zoveel last van mijn ogen en vermoeidheid
en ik merkte dat mijn zicht wel heel erg slecht werd.

Ik heb afgelopen Maandag mijn ogen laten opmeten en daar kwam uit dat ik -0.75 aan de ene kant en 0,25 aan de andere kant heb,
MAAR ik heb voor dichtbij allebei een +1.25 nodig.
Je ogen zijn dus constant aan het "overwerken" zeg maar en daar ben ik dan zo moe van.
Toen ik dit nieuws Maandag kreeg heb wel even een potje gehuild.
Ik dacht, een bril dat past toch echt niet bij mij!!!
Gisterenavond zijn Eric en ik dus terug geweest naar de brillenwinkel en wat denken jullie.
Deze bril staat me zo leuk, dat zelfs Eric zei dat het een aanwinst is voor mijn gezicht!!!
Ik heb meteen een zonnebril uitgezocht,op sterkte met polaroid glazen.
Zo kan ik veilig de weg op.
Soms kun je je druk maken om niks he, maar wat voelde ik me Maandag ineens "oud "worden!!!
Eind volgende week krijg ik hem, misschien nog terwijl ik 46 jaar ben!!!
Liefs en een super fijn weekend Chrissie

12 opmerkingen:

Peeters Liliane zei

Je zal merken dat je je bril heel vlug gewoon bent, zeker met het feit dat je ogen niet meer vermoeid zijn.
Ik heb al een jaar of 4 een leesbril +2 en kan daar echt niet meer zonder, maar ik ben hem altijd kwijt. Dit heb ik nu opgelost door overal in huis die goedkope leesbrilletje te leggen.
Groetjes,
Liliane

Joke zei

Komt helemaal goed, hoor meid. Ik heb een bijziend en een verziend oog, zelfde probleem. Zonder bril wordt ik bekaf. En je hebt een modern brilletje, daarmee kun je er gewoon niet oud mee uitzien ;) Bovendien, met jouw lach erbij, dat is een supercombi!

Carla zei

Haha...een bril is hardstikke leuk jóh!!
Ik heb 10 jaar lenzen gehad, maar een bril is makkelijker!!
Ik heb nu bij Hans Anders dat plan (al 3 jaar hoor) en kan ik elk jaar een nieuwe bril uit zoeken.
Dus neem iedere keer een andere kleur...heb ik bij veel outfits een passende bril.
Kleding koop je ook vaak nieuw, dus waarom jaren met een bril doen??
Heb de mijne alweer uit gezocht...één met rood aan de bovenkant en de onderkant is doorzichtig.
Als je hem hebt maar even een fotootje...wij willen natuurlijk wel even keuren hè...hahaha

lieve groetjes Carla.

Marianne zei

Zal ik je eens vertellen dat mijn kapster laatst vertelde dat ze een bril met "gewone" glazen had gekocht omdat ze een bril zo leuk en trendy vond. Dat wicht is pas 29 jaar... dus het heeft met oud niets te maken. Je hoort er nu gewoon bij met zo'n moderne accessoire!!
Ik ben ook al jáááren aan de leesbril... een voor de hobby en een maatje lichter voor de PC. Dus dat is telkens wisselen.
Lieve groetjes,
Marianne

Francien zei

Meid Chrissie ben je "gek"....nee met je ogen gaan lopen knijpen om goed te kunnen lezen dat gaat je pas kraaienpootjes kosten hoor....en een leesbril is altijd maar even een optie...bril op bril af...nee dat is leuk..op laatst liet ik hem staan en ging er voor in de verte overheen kijken....leek wel zo`n toverheks....ik kreeg hem op mijn 56-ste en vond het niks....wilde persé lenzen maar met mijn lange nagels stak ik eerder mijn ogen uit...rotgevoel vond ik het ook...dus op naar de brillenbaas.....geinig montuur lange haar kort en daar was de nieuwe F..nu kan ik er niet meer buiten....en je hebt zulke leuke joh!! prachtige monturen...je zult vast een geinige uitgezocht hebben....wel showen hoor....groetjes en een fijn weekend.....Francien.

Marjanne zei

ik heb al 30 jaar lenzen en ben daar hee blij mee. meid het hoort er nou eenmaal blij! we worden ouder...maar ik geef toe datik blij was dat mijn lenzen aan dat ouder worden konden worden aangepast!

Marijke van Ooijen zei

Heey meisie,

Ja een brilletje gaat een beetje bij onze leeftijd passen hihhi..
En een mooi brilletje kan echt je gezicht een heel stuk mooier maken...
Hoor wie het zegt...ik heb ook zeker een brilletje nodig,maar stel het ieder keer uit hhhihihihi...
Maar ik moet er eerdaags zeker aan geloven..
meis dan hebben we alle twee een brilletje.

Liefie wil je aan mooi week-end wensen...
Marijke

Created by Essie zei

Je had het al verteld , maar zoals je weet heb ik ook een bril. Heb jaren lang lensen gehad en daar had ik ook soms problemen mee. Maar ja zonder heb ik ook grote problemen en kan echt niet zonder. Tegenwoordig zijn er zoveel leuke modellen en het glas kunnen ze behoorlijk dun slijpen. Dus voor elk wat wils.
Ga je hem nog showen ben benieuwd hoe hij je staat

Groetjes
Esther

Anoniem zei

Och meid, er zijn tegenwoordig zulke leuk brillen!! En bovendien, goed zien is heeeeeeeeel belangrijk! Ook veel prettiger toch??

Ik benieudwd hoe die staat! Je lat hem toch wel zien he?? Ik bedoel, als je hem op hebt??

Ik wens je een creatieve week toe.

Liefs Thea ♥

Peeters Liliane zei

Hallo Chrissie,
Bedankt voor jouw lieve berichtje op mijn blog. Ik ben er ook jaloers op hoor je bent niet alleen ;-)))
Lieve groetjes,
Liliane

Anneke zei

ik vind de bril erg mooi chrissie, en ik begrijp dat het slikken was voor je, maar deze zal je zeker erg mooi staan.
ik heb ook een bril en schrik niet sterktes van min 9 en mijn 10 met cilinders.
maar ik heb super dunne glazen want anders kwam ik er niet zo fraai mee te voorschijn ha,ha,
alleen een nadeel omdat de glazen zo duur zijn, kan ik maar een keer in de 5 jaar een beroep doen op het ziekenfonds.
maar ja, alles went.
liefs!

Laura zei

Hij is leuk hoor Chrissie. En hij staat je goed. Ja joh, op een gegeven moment komen we er niet meer onder uit. Maar een goed zicht is toch ook wel prettig. :))
Doeg, groetjes Laura